"Η ελεύθερη ψυχή είναι σπάνια, αλλά όταν τη συναντήσεις την αναγνωρίζεις. Κι αυτό, γιατί αισθάνεται όμορφα, πολύ όμορφα όταν είσαι κοντά της ή μαζί της"
C.B

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2021

Η Θυσία της βασίλισσας/Far East Family Band/Nipponjin




Η Θυσία της βασίλισσας 

ΜΙΝ ΛΙΑΝ

Ποιος θα με φανταζόταν μικρέ χρυσέ μου βασιλιά

εμένα εδώ μακριά από  το Γούντακ

και τον καλό μου δάσκαλο Μαο Τα

που έβαλε γύρω μου κείνη την πανοπλία

και από  Μιν Λιάν θα ήμουν πια ο  Μα Ξιού

Αφού μας πήρανε την Τσάνκ οι Ουιγούροι

και ψάχναν την πριγκίπισσα

Καλέ μου Μαο Τα, λαχανιασμένε,

 με τη φορεσιά της σωτηρίας στους ώμους…

 

Στο μοναστήρι Γκουνγκ Τάι

μαθαίνουν Τάι, οι μοναχές και οι πριγκίπισσες

ξέρουν να πολεμάνε

Όμως για τον Μάο Τα δεν ήταν αρκετό

φυγάδευσε τις άλλες με τους χωρικούς

κι έστειλε εμένα με το Τσινδουί

γι’ ασφάλεια είπε μέχρι να με παραδώσουν

και είχα υποσχεθεί  στον Σάνα Χι Σουί

ότι θα μείνω ζωντανή γι’ αυτόν και μόνο

ως να τα βρούν οι χώρες μας μια λαμπερή αυγή

και να μπορέσουμε άφοβα να ξαναγαπηθούμε.

 

Καλέ μου Μάο Τα που μ’ έστειλες

για σιγουριά να φτάσω ως το Γκονγκ

Ποιος  θα φαντάζονταν ποτέ πως έπεσαν οι εκλεκτοί

όλοι, και έγιναν σφήκες από μια φωτιά

οι άντρες μας του Τσινδουί

και σκόρπισαν μες τον καπνό χωρίς να ξέρουνε που πάνε…

 

μα ένας τραυματισμένος εκλεκτός

που το έκανε για μένα λίγο πριν ξεψυχήσει,

 μ’ ένα του νεύμα που μιμήθηκα κι εγώ

γύρισε πίσω το στρατό να πολεμήσει.

 

Κάθισε τώρα ήσυχα στη στέγη τ’ ουρανού

χωρίς να κλαις, δεν κλαίνε οι βασιλιάδες

αγαπημένο μου παιδί

θα ψάξω να τον βρω, το τραύμα μου ήταν ελαφρύ

ίσως επέζησε κι εκείνος

μόνο που εκείνη η σκηνή

γυρίζει ακόμα στο μυαλό μου

-δυο θάλασσες που κλαίνε-

πρόλαβα να σκεφτώ

δυο μάτια που με κοίταζαν

όχι σαν Μιν Λιάν αγαπημένη

μα σαν τον Μα Ξίου τον αρχηγό

που έπρεπε να σκοτώσει στο χρόνο που του μένει.

 

Με χτύπησε τον χτύπησα

πέσαμε και οι δύο

και ύστερα βρέθηκα εδώ

σε τούτο παλάτι

παιδί του Σάνα Χι Σουί με τα θαλάσσια μάτια

κάθισε  ήρεμα εσύ στη στέγη τ’ ουρανού

πέρα στον κάμπο το Τσινδούι μας χάνει πάλι

για τούτο σκέπτομαι πως είναι ζωντανός

και ήρθε η στιγμή μιαν ύστατη φορά ν’ ανταμωθούμε

ίσως μ’ αυτό τον τρόπο τελειώσει το κακό

είτε η αγάπη μας αρκεί είτε όχι, θα το δούμε…


 Κι όπως η μάνα έφευγε καλπάζοντας γοργά

βγήκε ο μικρός ο πρίγκιπας  στα τείχη του ανακτόρου

θρηνώντας με το αίμα του που γνώριζε καλά

πως η αγάπη που έφερε τον ίδιο στη ζωή

θα γίνει θάνατος εκεί, στη γη του φθινοπώρου.  

                                                                                                           ΘΙΒΕΤ 749 μ.χ


*Το 747 η ισχύς του Θιβέτ μειώθηκε με την εκστρατεία του στρατηγού Γκάο Τζιαντσί, ο οποίος προσπάθησε να επανενώσει τις διόδους της Κίνας προς το Κασμίρ και την κεντρική Ασία. Μέχρι το 750 οι Θιβετιανοί είχαν χάσει όλες σχεδόν τις κτήσεις τους στην κεντρική Ασία, αλλά μετά την ήττα του Τζιαντσί από τους Άραβες στη μάχη του Τάλας το 751, η κινεζική επιρροή μειώθηκε δραματικά και το Θιβέτ επανήλθε στο προσκήνιο. 

https://sites.google.com/site/thivetjbpt/home/thibetiane-autokratoria

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου